دسته‌بندی نشده

ایده ساخت آب نبات چوبی 

آبنبات چوبی در انگلستان

در قرن هفدهم همچنان که شکر به وفور در دسترس بود، انگلیسی ها از خوراکی های آبنباتی که با شیره جوشانده تهیه می شدند لذت می بردند و آن ها نیز داخشان چوب می گذاشتند. زبان شناسان می گویند اصطلاح "لالی پاپ" (به معنای آبنبات) به طور تحت الفظی به معنای "سیلی زبان" است (که از نظر ما خنده دار است) زیرا کلمه معادل " tongue" (به معنای زبان) در شمال انگلستان "lolly" است و "pop" به معنای "سیلی" است. ممکن است دست فروشان خیابانی لندن، حین فروش این خوراکی نرم نه سفت این اصطلاح را ابداع کرده اند، ولی این هم هنوز یک نمونه اولیه احتمالی برای آبنبات چوبی مدرن محسوب می شود. 

آبنبات چوبی شرکت McAviney 

 

در اوایل سال 1905، صاحب کمپانی شیرینی مک آوینی MacAviney به طور تصادفی آبنبات چوبی را کشف کرد. این کمپانی آبنبات های سفتی را تهیه کرد که با شیره جوشانده شده و با یک چوب هم زده شده بودند. صاحب آن در پایان روز چوب های پوشیده از آبنبات را برای بچه هایش به خانه برد تا از آن لذت ببرند. در سال 1908 او شروع به عرضه این "آبنبات جوبی های رایج" به بازار کرد. 

آبنبات چوبی شرکت Racine

در سال 1908 نیز اولین تولید اتوماتیک آبنبات چوبی توسط شرکت ماشین آلات صنعت شیرینی به نام Racine در شهر Racine ، ایالت ویسکانسین انجام شد. دستگاهی که این شرکت معرفی کرد، آبنبات سفت را با سرعت 2400 چوب در ساعت در انتهای یک چوب قرار می داد. صاحبان این کمپانی معتقد بودند که می توانند در عرض یک هفته به میزان کافی آبنبات چوبی تولید کنند (اگرچه هنوز به این اسم نامیده نشده بودند) تا تقاضای کشور برای مدت یک سال کامل را تأمین کنند.

محصولات
آبنبات چوبی در سانفرانسیسکو

حدود سال 1912، ساموئل بورن، مهاجر روسی دستگاهی را اختراع كرد كه چوب های آبنبات را داخل آنها قرار می داد. این دستگاه ماشین برن ساکر نامیده شد و در شهر سانفرانسیسکو بسیار خلاقانه محسوب شد، بطوری که در سال 1916 به خاطر این نوآوری کلیدهای این شهر را به وی اعطا کردند. جورج اسمیت، صاحب کمپانی شیرینی سازی بردلی اسمیت، اختراع نمونه مدرن آبنبات چوبی را به نام خود ثبت کرد. او در سال 1908 شروع به تولید این مدل کرد و در سال 1931 واژه "آبنبات چوبی" را به ثبت رسانید و این اسم را هم از نام یک اسب معروف مسابقه بنام Lolly Pop گرفت. یعنی همان زمان در نهایت واژه آبنبات چوبی به عبارت استفاده شده در قرن هفدهم "سیلی زبان"، (به یاد می آورید؟) مرتبط شد.

همانطور که می بینید، توسعه آبنبات چوبی زمان بر بوده و برای کسب عنوان "خالق آبنبات چوبی" نوعی رقابت وجود دارد. ولی صرف نظر از اینکه چه کسی آن را به نام خود می زند، آبنبات چوبی محصولی ماندگار است و اکنون یکی محبوب ترین آبنبات های موجود است.  

دسته بندی محصولات